Wyłowione z Sieci - GRY PC
SS-NG #31 Maj 2005






Kuba "kYuba" Bujakowski
  GTA: SAN ANDREAS BEZ TRYBU DLA DWÓCH GRACZY


RockStar Games oficjalnie oświadczyło, iż PeCetowa wersja GRAND THEFT AUTO: SAN ANDRES nie będzie wyposażona, w wielokrotnie wspominany tryb gry dla dwóch graczy. Przyczyną tego jest ograniczenie biblioteki DirectX, która wymusza na komputerze wykorzystywanie dwóch, różnych urządzeń sterujących w przypadku grania w tym samym czasie. Brak gry na tzw. Split-screenie, będzie prawdopodobnie jedynym minusem wersji PeCetowej w stosunku do wersji na X-Boxa. Oficjalnego trybu multi-player, również w grze nie zobaczymy ale ostatnio coraz głośniej mówi się o nakładce na gierkę, która umożliwi nam zmagania z innymi graczami w sieci. Miejmy nadzieję, iż prace nad tym rozszerzeniem przebiegną owocnie.


  AUTO ASSAULT

  GRY LECZĄ ŻOLNIERZY


Źródło: Gry-Online.pl
Jak donosi nowozelandzki Herald, Pentagon przeznaczył 4 miliony USD na stworzenie gier wideo symulujących sytuacje bojowe w Iraku. Te gry mają pomóc przy leczeniu żołnierzy powracających do USA, cierpiących na PTSD (post traumatic stress disorder - zespół stresu pourazowego).
Lekarze wojskowi dzięki tym symulacjom będą mogli "w domowych" warunkach badać reakcje żołnierzy na sytuacje stresowe, mierząc tętno, ciśnienie, oddech oraz temperaturę pacjentów. Organizatorzy tego programu mają nadzieję, iż wyniki tych badań pozwolą lepiej zrozumieć naturę PTSD oraz zasugerować odpowiednie leczenie. Z drugiej strony monitorowanie reakcji żołnierzy pozwoli im na lepsze kontrolowanie swojego zachowania w sytuacjach stresowych.

  TOP 10 W USA


Jak co miesiąc prezentujemy wam zestawienie najchętniej kupowanych gier w USA w minionym miesiącu (kwiecień):

1. Doom 3: Resurrection of Evil (Activision)
2. World of WarCraft (Vivendi Universal)
3. The Sims 2: University (Electronic Arts)
4. The Sims 2 (Electronic Arts)
5. The Sims Deluxe (Electronic Arts)
6. Tom Clancy’s Splinter Cell: Chaos Theory (UbiSoft)
7. Half-Life 2 (Vivendi Universal)
8. Doom 3 (Activision)
9. Galaxy of Games 350 (eGames)
10. Halo: Combat Evolved (Microsoft)

Jak widać, po raz pierwszy od bardzo dawna przewodzenie w zestawieniu utracił Blizzardowy WORLD OF WARCRAFT. A to wszystko za sprawą dodatku do DOOM3, który jeszcze przez jakiś czas może zabawić na liście (a potem pewnie i tak na pierwsze miejsce wróci WOW)


  JOINT TASK FORCE

  AUTO ASSAULT


Szykuje nam się dosyć ciekawy i chyba pod pewnymi względami przełomowy MMORPG. AUTO ASSAULT, bo taką będzie nosić nazwę, będzie grą osadzoną w przyszłościowym, futurystycznym świecie. Podstawą gry będzie nie tylko rozwój naszej postaci ale także pojazdów, które będą integralną częścią rozgrywki. Każdy z graczy posiadał będzie kilkanaście własnych wehikułów, które będzie mógł rozwijać, ulepszać, wyposażać w nowe gadżety etc. Engine graficzny gry ma nam zaoferować możliwość niemalże całkowitej destrukcji otaczającego nas świata. W walkach zatem nie będą cierpiały tylko nasi bohaterowie ale także ich maszyny i wszystkie możliwe rzeczy materialne. Warto zwrócić uwagę na to, iż twórcy gry obiecują nam, iż questy w grze zostaną tak zaprojektowane, abyśmy awansowali podczas ich wykonywania, a nie wykonywali je aby awansować. Oczywiście, gra oferować nam będzie ogromny, niczym nie ograniczony świat oraz setki przedmiotów, potworów i rzeczy do napotkania. Premiera gry została zapowiedziana na trzeci kwartał bieżącego roku.


  STARGATE: SG1 – THE ALLIANCE

  SYTUACJA EIDOS WCIĄŻ NIE PEWNA


Źródło: Gry-OnLine.pl
Kolejne doniesienia w sprawie wykupienia firmy Eidos wskazują na przełom. Wydaje się, iż przejęcie tego wydawcy przez SCi jest niemal pewne po tym, gdy konkurencyjna oferta ze strony Elevation Partners została wycofana. Oficjalne oświadczenie w tej sprawie złożyli przedstawiciele Elevation w miniony piątek.
Przypomnijmy, iż Elevation Partners, której szefuje były prezes Electronic Arts, John Riccitiello, zaoferowało 50 centów za każdą akcję Eidosa. Kilka dni później, SCi wystosowało własną propozycję wykupu firmy - za każde 6 akcji Eidosa proponowano 1 akcję SCi. Oferta ta wyraźnie przypadła do gustu akcjonariuszom upadającego wydawcy.
"Zarząd firmy zauważył spore poparcie dla oferty SCi ze strony udziałowców Eidos," skomentował wycofanie swojej oferty przedstawiciel Elevation Partners. "Chcemy życzyć Eidosowi oraz jego akcjonariuszom wszystkiego najlepszego po ewentualnym przejęciu firmy przez SCi." A przejęcie to nastąpi prawdopodobnie już 13 maja.
  WIĘCEJ INFO O SERIOUS SAM 2


Już na tegorocznych targach E3 zaprezentowany zostanie nowy SERIOUS SAM. Czego możemy spodziewać się po najnowszej produkcji Chorwackiej firmy CroTeam? Przede wszystkim, pięknej, szczegółowej, trójwymiarowej grafiki. Według oficjalnych wiadomości twórców, postacie w SERIOUS SAM 2 będą ponad stukrotnie bardziej szczegółowe niż w poprzednich odsłonach gry. Na tym jednak nie koniec, lokacje, które przyjdzie nam zwiedzić, także będą dużo większe a Sam posłuży się wieloma, nowymi narzędziami broniami. W grze pojawi się tzw. Efekt Bloom, którego znaczenie wciąż jest dla graczy zagadką oraz Particle Editor. Jak na razie, dostępny jest tylko jeden screen z gry, którego możecie podziwiać, gdzieś na tej stronie.


  SERIOUS SAM 2

  JOINT TASK FORCE


JOINT TASKE FORCE będzie RTSem, który powinien nieźle namieszać w światku strategii czasu rzeczywistego. Za produkcję gry odpowiedzialna jest firma Mithis Games (twórcy niezwykle głośnej gierki CODENAME: PANZERS, PHASE ONE). JTF oferować nam będzie wszystko to „co tygrysy lubią najbardziej”. Przede wszystkim: setki jednostek i budynków, wciągającą, pokręconą kampanię oraz doskonałą grafikę. Odnośnie tego ostatniego warto dodać, iż gra produkowana będzie na stworzonym od podstaw, niezwykle szczegółowym enginie (wystarczy spojrzeć na screeny). Misje, które przyjdzie nam rozegrać toczyć się będą we współczesnych czasach a walczyć będziemy między innymi na Bałkanach, w środkowej Azji oraz na bliskim Wschodzie. Do ciekawych nowości trzeba z pewnością zaliczyć możliwość wykorzystywania satelity podczas rozgrywki oraz rozegrania kampanii poprzez tryb multiplayer (wyobrażacie to sobie?). Jeśli wszystko pójdzie dobrze grę zobaczymy już na samym początku 2006 roku albo nawet wcześniej.

  ILLUSION KUPUJE NOWE ROZWIĄZANIA


Źródło: Wirtualne Imperium Gier (gry.wp.pl)
Studio Illusion Softworks, znane z takich gier jak Hidden & Dangerous, Mafia czy Vietcong, szykując nowe projekty wykorzysta patenty firmy Meqon Research, od której to wykupiono technologię stojącą za fizyką.

W roku 2007 obecne projekty Illusion Softworks powinny ujrzeć światło dzienne. Będą to tytuły przeznaczone na komputery jak i konsole następnej generacji. Aby dostarczyć graczom nie tylko zapierającą dech oprawę graficzną, developer zakupił od Meqon zaawansowane technologie. Odpowiedzialne będą za fizykę i zachowanie się postaci, wehikułów oraz interakcję między nimi a otaczającym środowiskiem.

  JEST NOWA LARA!


TOMB RAIDER: LEGEND nadchodzi wielkimi krokami, nikogo nie powinien więc zdziwić fakt, iż Core Design postanowiło opublikować w sieci pierwsze zdjęcia „nowej” Lary Croft. Według większości graczy pani archeolog prezentuje się nadzwyczaj dobrze i nie brakuje jej niemalże niczego. Warto zwrócić uwagę na wyposażenie pasa naszej bohaterki, które jest dużo bardziej pokaźne i szczegółowe niż dotychczas było. Cieszącym jest również fakt, iż twórcy gry postanowili powrócić do dawnego image’u Lary. Więcej informacji o grze jak i same zdjęcia, znaleźć można na oficjalnej stronie TOMB RAIDERA: www.tombraider.com

  STARGATE: SG1 – THE ALLIANCE


Spragnieni strzelania, szybkiej jazdy nowoczesnymi wehikułami oraz wysadzania w powietrze wszystkiego co stanie wam na drodze? Tak? To STARGATE: SG1 będzie grą stworzoną specjalnie dla was. Akcja gierki przeniesie nas w odległą przyszłość do niezbadanego uniwersum Stargate’a. Gra koncepcją przypominać będzie, słynne X-Boxowe HALO – na pierwszym miejscu będzie stała akcja, a dopiero potem planowanie. Naszym zadaniem (jak to często bywa) będzie obrona Ziemii przed najazdem obcej rasy – Goa’Uld. W tym celu przyjdzie nam wykorzystać wszystkie możliwe środki pertraktacji: od pistoletów, karabinów, wyrzutni rakiet, poprzez stacjonarne działka i miotacze plazmy na rozmaitych pojazdach kończąc. Większość misji w grze rozegramy wraz z kumplami z drużyny ale nie zabraknie też misji, na które pójdziemy solo. Twórcy gry obiecują nam niezwykle zaawansowany system zarządzania oddziałem, rozbudowany tryb multiplayer i wciągającą (niczym ruchome piaski) fabułę. Warto dodać, iż gierka wyjdzie na wszystkie możliwe platformy sprzętowe. Premiera: Grudzień 2005.


  Nowa (lepsza) Lara Croft

  TAKE TWO W SĄDZIE


Źródło: Gry-OnLine.pl
Niewielka firma wydawnicza Ideas From the Deep, zorientowana na gry rodzinne, pozwała do sądu giganta rynku branżowego, Take Two Interactive. Przedstawiciele IFD twierdzą, iż Take Two wydaje i sprzedaje kopie gry, do której wszelkie prawa licencyjne posiada właśnie IFD. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, iż IFD nie mając odpowiednich funduszy na wytoczenie batalii sądowych poinformowała o wszystkim ... FBI.
A winna całemu zamieszaniu jest gra Bugdom. Została ona stworzona w 1999 przez Pangea Software a prawa do przeniesienia jej na platformę PC rok później wykupiła firma Gathering of Developers. Niedługo później GOD przejęta została przez Take Two, ale z powodu niewywiązania się z płatności, licencja na Bugdom została stracona. W roku 2002, założyciele IFD, Lane Roathe oraz John Romero (tak, ten od Dooma:), postanowili zakupić prawa do gry. Z niewiadomych przyczyn, Take Two nadal sprzedaje Bugdom bez odpowiednich licencji co spowodowało podjęcie tak drastycznych kroków przez IFD.
Wyłowione z Sieci - GRY PC
SS-NG #31 Maj 2005